Follow
gloria sanchez-matamoros
gloria sanchez-matamoros
Verified email at us.es
Title
Cited by
Cited by
Year
La comprensión de la derivada como objeto de investigación en didáctica de la matemática
G Sánchez-Matamoros, M García, S Llinares
Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 11 (2), 267-296, 2008
2422008
DEVELOPING PRE-SERVICE TEACHERS’NOTICING OF STUDENTS’UNDERSTANDING OF THE DERIVATIVE CONCEPT
G Sánchez-Matamoros, C Fernández, S Llinares
International journal of science and mathematics education 13, 1305-1329, 2015
2102015
Relationships among prospective secondary mathematics teachers’ skills of attending, interpreting and responding to students’ understanding
G Sánchez-Matamoros, C Fernández, S Llinares
Educational Studies in Mathematics 100, 83-99, 2019
972019
Noticing students’ mathematical thinking: characterization, development and contexts
G Sánchez-Matamoros García, C Fernández Verdú, J Valls, ...
Avances de Investigación en Educación Matemática, 13, 39-61., 2018
872018
Characterizing thematized derivative schema by the underlying emergent structures
M García, S Llinares, G Sánchez-Matamoros
International journal of science and mathematics education 9, 1023-1045, 2011
792011
Changes in how prospective teachers anticipate secondary students’ answers
S Llinares, C Fernández-Verdú, G Sánchez-Matamoros García
iSER, 2016
552016
The understanding of the derivative concept in higher education
C Fuentealba, E Badillo, G Sánchez-Matamoros, A Cárcamo
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 15 (2), em1662, 2018
432018
Análisis de la comprensión en los alumnos de bachillerato y primer año de universidad sobre la noción matemática de derivada (Desarrollo del concepto).
G Sánchez-Matamoros García
422004
Una aproximación a los cambios en el discurso matemático generados en el proceso de definir
IM Escudero, JM Gavilán, G Sánchez-Matamoros
Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 17 (1), 7-32, 2014
382014
Cómo estudiantes para profesor interpretan el pensamiento matemático de los estudiantes de bachillerato. La derivada de una función en un punto
G Sánchez-Matamoros, C Fernández, J Valls, M García, S Llinares
Investigación en Educación Matemática XVI, 497-508, 2012
362012
Thematization of derivative schema in university students: nuances in constructing relations between a function's successive derivatives
C Fuentealba, G Sánchez-Matamoros, E Badillo, M Trigueros
International journal of mathematical education in science and technology 48 …, 2017
352017
How prospective kindergarten teachers develop their noticing skills: the instrumentation of a learning trajectory
M Moreno, G Sánchez-Matamoros, ML Callejo, P Pérez-Tyteca, ...
ZDM–Mathematics Education 53, 57-72, 2021
332021
La coordinación de las aproximaciones en la comprensión del concepto de límite cuando los estudiantes para profesor anticipan respuestas de estudiantes
CF Verdú, GSM García, MM Moreno, MLC de la Vega
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2018
272018
Identificación y caracterización de los subniveles de desarrollo del esquema de derivada
C Fuentealba, E Badillo, G Sánchez-Matamoros
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias …, 2019
262019
The use of a length and measurement HLT by pre-service kindergarten teachers’ to notice children’s mathematical thinking
ML Callejo, P Pérez-Tyteca, M Moreno, G Sánchez-Matamoros
International Journal of Science and Mathematics Education 20 (3), 597-617, 2022
222022
The role of teachers’ knowledge in the use of learning opportunities triggered by mathematical connections
G de Gamboa, E Badillo, M Ribeiro, M Montes, G Sánchez-Matamoros
Professional development and knowledge of mathematics teachers, 24-43, 2020
212020
Algunos indicadores del desarrollo del esquema de derivada de una función
G Sánchez-Matamoros, G Mercedes, S Llinares
Bolema: Boletim de Educação Matemática 27, 281-302, 2013
172013
Una aproximación a las matemáticas en el bachillerato.¿ Qué se pretende que aprendan los alumnos?
MV Sánchez, MM García, I Escudero, JM Gavilán, G Sánchez-Matamoros
Enseñanza de las ciencias. Revista de investigación y experiencias …, 2008
142008
El desarrollo de la competencia de estudiantes para profesor de matemáticas de educación secundaria en identificar la comprensión de la derivada en estudiantes de bachillerato
G Sánchez-Matamoros García, C Fernández-Verdú, S Llinares, ...
Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (SEIEM), 2013
132013
Puntos de no-derivabilidad de una función y su importancia en la comprensión del concepto de derivada
C Fuentealba, E Badillo, G Sánchez-Matamoros
Educação e Pesquisa 44, 2018
122018
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20