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Lorena Carrete
Lorena Carrete
Professor, EGADE Business School, Tecnologico de Monterrey
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Green consumer behavior in an emerging economy: confusion, credibility, and compatibility
L Carrete, R Castaño, R Felix, E Centeno, E González
Journal of consumer marketing 29 (7), 470-481, 2012
3482012
Green shades: A segmentation approach based on ecological consumer behavior in an emerging economy
EM González, R Felix, L Carrete, E Centeno, R Castaño
Journal of marketing theory and practice 23 (3), 287-302, 2015
1222015
Motivational drivers for the adoption of green energy: The case of purchasing photovoltaic systems
P Arroyo, L Carrete
Management Research Review 42 (5), 542-567, 2019
842019
Servir con calidad en México
A Trujillo, L Carrete, J Vera, S García
Lid, 2011
692011
When the green in green packaging backfires: Gender effects and perceived masculinity of environmentally friendly products
R Felix, EM González, R Castaño, L Carrete, RT Gretz
International Journal of Consumer Studies 46 (3), 925-943, 2022
552022
Social marketing to improve healthy dietary decisions: Insights from a qualitative study in Mexico
L Carrete, P Arroyo
Qualitative Market Research: An International Journal 17 (3), 239-263, 2014
542014
A study of the antecedents and effects of green self-identity on green behavioral intentions of young adults
EP Becerra, L Carrete, P Arroyo
Journal of Business Research 155, 113380, 2023
502023
Intervención orientada a modificar prácticas alimentarias en adolescentes mexicanos
PE Arroyo, L Carrete
Revista Gerencia y Políticas de Salud 17 (35), 13-25, 2018
322018
Alcance de las acciones para prevenir el sobrepeso y la obesidad en adolescentes. El caso de las escuelas públicas mexicanas
PE Arroyo-López, L Carrete-Lucero
Revista Gerencia y Políticas de Salud 14 (28), 142-160, 2015
282015
Conceptualizing healthy food: How consumer’s values influence the perceived healthiness of a food product
J Liñán, P Arroyo, L Carrete
J. Food Nutr. Res 7 (9), 679-687, 2019
272019
Do environmental practices of enterprises constitute an authentic green marketing strategy? A case study from Mexico
A Trujillo, P Arroyo, L Carrete
International Journal of Business and Management 9 (2), 175, 2014
272014
Construcción de un índice de satisfacción para clientes de supermercados mexiquenses: Una investigación exploratoria
P Arroyo López, L Carrete Lucero, SI García López Legorreta
Contaduría y administración, 59-78, 2008
242008
Servir con calidad en México
L Carrete, SIL García, A Trujillo, J Vera
LID Editorial, 2011
222011
Propuesta preliminar de una escala de satisfacción para clientes mexicanos de supermercado
LC Lucero, JAR Ferrero
Pecunia: revista de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales, 5-23, 2010
192010
Consumer self-regulation: Looking back to look forward. A systematic literature review
AE Francke, L Carrete
Journal of Business Research 157, 113461, 2023
172023
Segmentación de individuos con base en su perfil demográfico, conocimiento, actitudes y conducta de reciclaje en una economía emergente
PE Arroyo, L de la Paz Carrete, A Trujillo
Panorama Socioeconómico 30 (44), 26-44, 2012
172012
A socioecological view toward an understanding of how to prevent overweight in children
L Carrete, P Arroyo, R Villaseñor
Journal of Consumer Marketing 34 (2), 156-168, 2017
162017
Validación de una escala de creencias de salud sobre diabetes tipo 1 para el contexto mexicano: HBM-T1DM
C Calderón, L Carrete, J Vera
salud pública de méxico 60, 175-183, 2018
142018
Automobile manufacturers, marketing channels and consumer loyalty
S García, L Carrete, P Arroyo
Contaduría y administración 65 (3), 2020
102020
Are brand extensions of healthy products an adequate strategy when there is a high association between the brand and unhealthy products?
L Carrete, P Arroyo, E Centeno
Revista Brasileira de Gestão de Negócios 20, 421-442, 2018
102018
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20