Follow
Juan E. Jiménez
Juan E. Jiménez
Professor of Learning Disabilities, Universidad de La Laguna
Verified email at ull.edu.es - Homepage
Title
Cited by
Cited by
Year
Conciencia fonológica y aprendizaje de la lectura: Teoría, evaluación e intervención
JEJ González, MRO González
5701995
Enseñanza de la lectura: de la teoría y la investigación a la práctica educativa
JE Jiménez, IOS Juan
Revista iberoamericana de educación 45 (5), 1-22, 2008
2732008
Word identification and reading disorders in the Spanish language
JE Jiménez González, I Hernández Valle
Journal of Learning disabilities 33 (1), 44-60, 2000
2702000
Prevalencia de las dificultades específicas de aprendizaje: la dislexia en español
JE Jiménez, R Guzmán, C Rodríguez, C Artiles
Anales de Psicología/Annals of Psychology 25 (1), 78-85, 2009
2342009
Prevalence and reliability of phonological, surface, and mixed profiles in dyslexia: A review of studies conducted in languages varying in orthographic depth
L Sprenger-Charolles, LS Siegel, JE Jimenez, JC Ziegler
Scientific Studies of Reading 15 (6), 498-521, 2011
2012011
Spanish developmental dyslexia: Prevalence, cognitive profile, and home literacy experiences
JE Jiménez, C Rodríguez, G Ramírez
Journal of Experimental Child Psychology 103 (2), 167-185, 2009
1822009
Effects of word linguistic properties on phonological awareness in Spanish children.
JE Jiménez González, CRH García
Journal of Educational Psychology 87 (2), 193, 1995
1621995
Metalinguistic awareness and reading acquisition in the Spanish language
JEJ González, MRO González
The Spanish Journal of Psychology 3, 37-46, 2000
1552000
Is it true that the differences in reading performance between students with and without LD cannot be explained by IQ?
JEJ Glez, MR López
Journal of learning disabilities 27 (3), 155-163, 1994
1421994
Cómo prevenir y corregir las dificultades en el aprendizaje de la lectoescritura: un manual para profesores de preescolar y EGB, profesionales de la psicología y educación
JE Jiménez, C Artiles
Síntesis, 1989
1341989
The Proposed Changes for DSM-5 for SLD and ADHD: International Perspectives—Australia, Germany, Greece, India, Israel, Italy, Spain, Taiwan, United Kingdom …
M Al-Yagon, W Cavendish, C Cornoldi, AJ Fawcett, M Grünke, LY Hung, ...
Journal of learning disabilities 46 (1), 58-72, 2013
1332013
Adaptación y baremación del test de pensamiento creativo de Torrance: expresión figurada
JE Jiménez, C Artiles, C Rodríguez, E García
Educación primaria y secundaria. Canarias: Consejería de educación, cultura …, 2007
1292007
Metaconocimiento fonológico: estudio descriptivo sobre una muestra de niños prelectores en edad preescolar
JEJ González
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje …, 1992
127*1992
A reading-level match study of phonemic processes underlying reading disabilities in a transparent orthography
JE Jiménez González
Reading and Writing 9 (1), 23-40, 1997
1171997
Test de Fluidez Verbal: datos normativos y desarrollo evolutivo en el alumnado de primaria
E García, C Rodríguez, R Martín, JE Jiménez, S Hernández, A Díaz
European Journal of Education and Psychology 5 (1), 53-64, 2012
1112012
Identifying subtypes of reading disability in the Spanish language
JEJ González, GR Santana
The Spanish Journal of Psychology 5 (1), 3-19, 2002
1102002
Dislexia en español
JE Jiménez
Ediciones Pirámide, 2014
1062014
Conciencia fonémica y retraso lector:¿ Es determinante la edad en la eficacia de la intervención?
I Hernández-Valle, JE Jiménez
Infancia y aprendizaje 24 (3), 379-395, 2001
1062001
The relationship between IQ and reading disabilities in English-speaking Canadian and Spanish children
JE Jimenez, LS Siegel, M Rodrigo Lopez
Journal of Learning Disabilities 36 (1), 15-23, 2003
1042003
Test de atención D2: Datos normativos y desarrollo evolutivo de la atención en educación primaria
JE Jiménez, S Hernández, E García, A Díaz, C Rodríguez, R Martín
European journal of education and psychology 5 (1), 93-106, 2012
982012
The system can't perform the operation now. Try again later.
Articles 1–20