Seguir
Jose-Reyes Ruiz-Gallardo
Jose-Reyes Ruiz-Gallardo
Catedrático de didáctica de las ciencias experimentales (UCLM); Investigador en Educación
Dirección de correo verificada de uclm.es
Título
Citado por
Citado por
Año
An automated object-based approach for the multiscale image segmentation of forest scenes
GJ Hay, G Castilla, MA Wulder, JR Ruiz
International Journal of Applied Earth Observation and Geoinformation 7 (4 …, 2005
4922005
Assessing student workload in Problem Based Learning: Relationships among teaching method, student workload and achievement. A case study in Natural Sciences
JR Ruiz-Gallardo, S Castaño, JJ Gómez-Alday, A Valdés
Teaching and teacher education 27 (3), 619-627, 2011
1682011
Garden-based learning: An experience with “at risk” secondary education students
JR Ruiz-Gallardo, A Verde, A Valdés
The Journal of Environmental Education 44 (4), 252-270, 2013
1492013
Size-constrained region merging (SCRM): an automated delineation tool for assisted photointerpretation
G Castilla, GJ Hay, JR Ruiz-Gallardo
Photogrammetric Engineering and Remote Sensing 74 (4), 409, 2008
1092008
El rincón de la ciencia y la actitud hacia las ciencias en educación infantil
C Gómez-Motilla, JR Ruiz-Gallardo
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 13 (3), 643-666, 2016
1082016
OSE (2006): Cambios de ocupación del suelo en España. Implicaciones para la sostenibilidad
OS en España
Mundiprensa. Madrid, 2006
105*2006
Do conservative agriculture practices increase soil water repellency?: A case study in citrus-cropped soils
JR González-Peñaloza, F. A., Cerdà, A., Zavala, L. M., Jordán, A., Giménez ...
Soil and Tillage Research 124, 233-239, 2012
872012
Home-based family involvement and academic achievement. A case study in primary education
V Tárraga-García, VGFJR Ruiz-Gallardo
Educational Studies 44 (33), 361-375, 2017
852017
Application of remote sensing and GIS to locate priority intervention areas after wildland fires in Mediterranean systems: a case study from south-eastern Spain
JR Ruiz-Gallardo, S Castaño, A Calera
International Journal of Wildland Fire 13 (3), 241-252, 2004
802004
What are our students doing? Workload, time allocation and time management in PBL instruction. A case study in Science Education
SC JR Ruiz-Gallardo, JL González-Geraldo
Teaching and Teacher Education 53, 51-62, 2016
712016
La evaluación en la formación inicial del profesorado: qué creemos hacer y qué perciben los alumnos.(The assessment in initial teacher training: what we do and what students …
JR Ruiz-Gallardo, E Ruiz Lara, N Ureña Ortín
CCD. Cultura, Ciencia y Deporte 8 (22), 17-29, 2013
62*2013
Influence of Cooperative Learning on Students' Self-Perception on Leadership Skills: A Case Study in Science Education.
JR Ruiz-Gallardo, I López-Cirugeda, C Moreno-Rubio
Higher Education Studies 2 (4), 40-48, 2012
432012
Enseñanza de las ciencias, tecnología educativa y escuela rural: un estudio de casos
JM Sáez López, JR Ruiz-Gallardo
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias 12 (1), 65-41, 2013
422013
La universidad española ante el reto del EEES
JR Ruiz-Gallardo, S Castaño
Docencia y Educación 18 (2), 1-12, 2008
412008
Los microorganismos en la educación primaria: ideas de los alumnos de 8 a 11 años e influencia de los libros de texto
MI Ballesteros, E Paños, JR Ruiz-Gallardo
ENSENANZA DE LAS CIENCIAS 36 (1), 79-98, 2018
372018
Colegios rurales agrupados y formación universitaria
N Ruiz-Arriaga, JR Ruiz-Gallardo
Profesorado. Revista de Currículum y Formación de Profesorado 21 (4), 215-240, 2017
362017
Modelling post-fire soil erosion hazard using ordinal logistic regression: A case study in South-eastern Spain
J Notario del Pino, JR Ruiz-Gallardo
Geomorphology 232 (1), 117-124, 2015
342015
Learning science concepts by teaching peers in a cooperative environment: A longitudinal study of preservice teachers
JR Ruiz-Gallardo, D Reavey
Journal of the Learning Sciences 28 (1), 73-107, 2019
302019
Primary school students’ conceptions about microorganisms. Influence of theoretical and practical methodologies on learning
JR Ruiz-Gallardo, E Paños
Research in Science & Technological Education 36 (2), 165-184, 2018
302018
Influencia de Concept Cartoons en la motivación y resultados académicos de los estudiantes
M Galera Tébar, JR Ruiz-Gallardo
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias 12 (3), 419-440, 2015
30*2015
El sistema no puede realizar la operación en estos momentos. Inténtalo de nuevo más tarde.
Artículos 1–20