A new view about connections: the mathematical connections established by a teacher when teaching the derivative CA Rodríguez-Nieto, FM Rodríguez-Vásquez, VF Moll International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53 …, 2022 | 73 | 2022 |
Mathematical connections from a networking of theories between extended theory of mathematical connections and onto-semiotic approach C Rodríguez-Nieto, V Font, F Borgi, Vajid: Rodríguez-Vásquez International Journal of Mathematical Education in Science and Technology …, 2021 | 59 | 2021 |
Pre-service Mathematics Teachers’ Mathematical Connections in the Context of Problem-Solving About the Derivative C Rodríguez-Nieto, FM Rodríguez-Vásquez, J García-García Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 12 (1), 202-220, 2021 | 29* | 2021 |
" Aprender matemáticas es resolver problemas": creencias de estudiantes de bachillerato acerca de las matemáticas. MDS Garcia Gonzalez, J Cortés Ortega, FM Rodriguez Vasquez Revista de investigación educativa de la Rediech., 2020 | 27* | 2020 |
Procesos de medición en una práctica artesanal del caribe colombiano. Un estudio desde la etnomatemática CA Rodríguez-Nieto, AA Aroca-Araújo, FM Rodríguez-Vásquez Revista Latinoamericana de Etnomatemática 12 (4), 2019 | 25 | 2019 |
Una visión desde la red de teorías TAC-EOS sobre el papel de las conexiones matemáticas en la comprensión de la derivada. CA Rodríguez Nieto, FM Rodriguez Vasquez, V Font Moll, ... Revemop, 2021 | 22 | 2021 |
Exploring University Mexican Students’ Quality of Intra-Mathematical Connections When Solving Tasks About Derivative Concept CA Rodríguez-Nieto, FM Rodríguez-Vásquez, J García-García EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 17 (9), em2006, 2021 | 19 | 2021 |
Desarrollo conceptual de los métodos iterativos en la resolución de ecuaciones no lineales: un enfoque didáctico Rodríguez-Vásquez, F M Universidad de Salamanca, 2010 | 19 | 2010 |
La resolución de problemas en un contexto Ñuu Savi: un estudio de casos con niños de sexto grado de primaria J García-García, C Navarro Sandoval, Rodríguez-Vásquez, F M Educación matemática 26 (1), 127-152, 2014 | 17 | 2014 |
Las estrategias utilizadas por los niños Tee Savi en la resolución de problemas aritméticos J García-García, FM Rodríguez-Vásquez, C Navarro-Sandoval Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 18 (2), 213-244, 2015 | 15 | 2015 |
Enseñanza y aprendizaje del concepto fracción en la educación primaria: estado del arte JA Arenas-Peñaloza, FM Rodríguez-Vásquez CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD 12 (2), 49-64, 2021 | 14 | 2021 |
Combined use of the extended theory of connections and the onto-semiotic approach to analyze mathematical connections by relating the graphs of f and f’ CA Rodríguez-Nieto, FM Rodríguez-Vásquez, VF Moll Educational Studies in Mathematics 114 (1), 63-88, 2023 | 11 | 2023 |
Literature review on networking of theories developed in mathematics education context CA Rodríguez-Nieto, VF Moll, FM Rodríguez-Vásquez Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 18 (11), em2179, 2022 | 9 | 2022 |
Nueva mirada para analizar las conexiones desde dos lentes teóricos: la teoría ampliada de las conexiones matemáticas y el enfoque ontosemiótico C Rodríguez-Nieto, F Rodríguez-Vásquez, V Font Enfoque Onto-Semiótico del Conocimiento y la Instrucción Matemáticos …, 2022 | 7 | 2022 |
Understanding ratio through the Pirie-Kieren model J Arenas Peñaloza, FM Rodríguez-Vásquez Acta Scientiae 24 (4), 24-56, 2022 | 7 | 2022 |
Case Study on Intra-mathematical Connections when Solving Tasks Associated with the Classification of Groups of Prime Order E Zubillaga-Guerrero, FM Rodríguez-Vásquez, J Romero-Valencia Journal of Research in Mathematics Education 10 (3), 269-295, 2021 | 6 | 2021 |
Desarrollo conceptual de las rectas y puntos notables del triángulo en libros de texto de nivel básico LE Reyes, FM Rodríguez-Vásquez Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, 2014 | 6 | 2014 |
Argumentos históricos y la enseñanza de las fracciones V Bautista, F Rodríguez Memoria de la XV Escuela de Invierno en Matemática Educativa, 138-143, 2012 | 6 | 2012 |
Categories to Assess the Understanding of University Students about a Mathematical Concept FM Rodríguez-Vásquez, JA Arenas-Peñaloza Acta Scientiae 23 (1), 2021 | 5 | 2021 |
Convergencia, recursividad y visualización FM RODRÍGUEZ Tesis de maestría. Cinvestav–IPN. México, DF, 2003 | 5 | 2003 |