A new view about connections: the mathematical connections established by a teacher when teaching the derivative CA Rodríguez-Nieto, FM Rodríguez-Vásquez, VF Moll International Journal of Mathematical Education in Science and Technology 53 …, 2022 | 53 | 2022 |
Mathematical connections from a networking of theories between extended theory of mathematical connections and onto-semiotic approach C Rodríguez-Nieto, V Font, F Borgi, Vajid: Rodríguez-Vásquez International Journal of Mathematical Education in Science and Technology …, 2021 | 40 | 2021 |
Desarrollo conceptual de los métodos iterativos en la resolución de ecuaciones no lineales: un enfoque didáctico Rodríguez-Vásquez, F M Universidad de Salamanca, 2010 | 26 | 2010 |
Pre-service Mathematics Teachers’ Mathematical Connections in the Context of Problem-Solving About the Derivative C Rodríguez-Nieto, FM Rodríguez-Vásquez, J García-García Turkish Journal of Computer and Mathematics Education 12 (1), 202-220, 2021 | 23* | 2021 |
Procesos de medición en una práctica artesanal del caribe colombiano. Un estudio desde la etnomatemática CA Rodríguez-Nieto, AA Aroca-Araújo, FM Rodríguez-Vásquez Revista Latinoamericana de Etnomatemática 12 (4), 2019 | 20 | 2019 |
" Aprender matemáticas es resolver problemas": creencias de estudiantes de bachillerato acerca de las matemáticas. MDS Garcia Gonzalez, J Cortés Ortega, FM Rodriguez Vasquez Revista de investigación educativa de la Rediech., 2020 | 18* | 2020 |
La resolución de problemas en un contexto Ñuu Savi: un estudio de casos con niños de sexto grado de primaria J García-García, C Navarro Sandoval, Rodríguez-Vásquez, F M Educación matemática 26 (1), 127-152, 2014 | 17 | 2014 |
Las estrategias utilizadas por los niños Tee Savi en la resolución de problemas aritméticos J García-García, FM Rodríguez-Vásquez, C Navarro-Sandoval Revista latinoamericana de investigación en matemática educativa 18 (2), 213-244, 2015 | 16 | 2015 |
Una visión desde la red de teorías TAC-EOS sobre el papel de las conexiones matemáticas en la comprensión de la derivada. CA Rodríguez Nieto, FM Rodriguez Vasquez, V Font Moll, ... Revemop, 2021 | 15 | 2021 |
Exploring University Mexican Students’ Quality of Intra-Mathematical Connections When Solving Tasks About Derivative Concept CA Rodríguez-Nieto, FM Rodríguez-Vásquez, J García-García EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 17 (9), em2006, 2021 | 13 | 2021 |
Desarrollo conceptual de las rectas y puntos notables del triángulo en libros de texto de nivel básico LE Reyes, FM Rodríguez-Vásquez Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, 2014 | 9 | 2014 |
Enseñanza y aprendizaje del concepto fracción en la educación primaria: estado del arte JA Arenas-Peñaloza, FM Rodríguez-Vásquez CULTURA EDUCACIÓN Y SOCIEDAD 12 (2), 49-64, 2021 | 8 | 2021 |
Literature review on networking of theories developed in mathematics education context CA Rodríguez-Nieto, VF Moll, FM Rodríguez-Vásquez Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 18 (11), em2179, 2022 | 5 | 2022 |
Understanding ratio through the Pirie-Kieren model J Arenas Peñaloza, FM Rodríguez-Vásquez Acta Scientiae 24 (4), 24-56, 2022 | 5 | 2022 |
Argumentos históricos y la enseñanza de las fracciones V Bautista, F Rodríguez Red Cimates, 2012 | 5 | 2012 |
Convergencia, recursividad y visualización FM RODRÍGUEZ Tesis de maestría. Cinvestav–IPN. México, DF, 2003 | 5 | 2003 |
Visualización y tecnología: un enfoque a las aproximaciones sucesivas E Aparicio, R Cantoral, F Rodríguez Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 16 (1), 457, 2003 | 5 | 2003 |
Case Study on Intra-mathematical Connections when Solving Tasks Associated with the Classification of Groups of Prime Order E Zubillaga-Guerrero, FM Rodríguez-Vásquez, J Romero-Valencia Journal of Research in Mathematics Education 10 (3), 269-295, 2021 | 4 | 2021 |
Bayesian Assessment of Undergraduate Students About the Real Function Mathematical Concept (https://www.ejmste.com/article/bayesian-assessment-of-undergraduate-students-about … FM Rodríguez-Vásquez, FJ Ariza-Hernández EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education. 17 (3), 13, 2021 | 4* | 2021 |
El análisis de textos como metodología de investigación en educación matemática. FM Rodriguez Vasquez, A Basso, MDS Garcia Gonzalez Educación Matemática en las Américas, 2019 | 4 | 2019 |